: Menu :

- Úvod
- O Indonésii
- Deník cest (21)
- Ponory (12+10)
- Mapa
- Doprava
- Fotogalerie (48)
- Odkazy
- Slovník
- Kontakty


: Aktuality: archiv
19.7.2005 Zahájena aktualizace po návratu z Indonésie





14.4.2004 Žádost o vízum ke stažení


14.4.2004 Poslechněte si indonéskou výslovnost


6.4.2004 Jak plánovat cestu


6.4.2004 článek "civilizace v divočině"


22.3.2004 Návod: "Jak smlouvat"


10.3.2004 Měnový konvertor

9.3.2004 Možnost přidávat vlastní odkazy

8.3.2004 Doplněna mapa časových pásem

7.3.2004 Nový design stránek


8.3.2004 Doplněn přehled dopravy


1.2.2004 Doplněna interaktivní mapa trasy


: Webdesign :



: Výhodné letenky do Indonésie :

 

  Výhodné letenky  
 
 
Místo odletuDatum cesty tam
 
Cíl cestyDatum cesty zpět
 
 
Zpáteční letenka Letuska.cz - on-line rezervace letenek
 
 
   

Tento formulář Vám možná pomůže najít výhodný spoj na Vaší cestu, ale rozhodně pomůže k další cestě nám. Rozhodně budeme moc rádi, když letenky koupíte právě "z této stránky".  Děkujeme.

V Indonésii existuje velké množství lokálních leteckých společností, které pokrývají celou zemi. Letenky jsou poměrně výhodné a na delší vzdálenosti jsou patrně nejvýhodnější. My jsme je využili při návratu z Bali do Jakarty (450 000 Rp na osobu).

Aktualizace z roku 2005: Letos jsme využili další 2 letecké spoje:
Denpasar, Bali - Labuanbajo, Flores s leteckou společností Merpati za 666000Rp /os
Mataram, Lombok - Denpasar, Bali s leteckou společností GT Air za 199000 Rp/os

Na tomto místě připravujeme zveřejnění několika letových řádů různých domácích leteckých společností. Bohužel se všechny velmi dynamicky mění a proto je společnosti nevydávají papírově ani na internetu. Máme pouze fotografie z letiště. Bohužel se stejně rychle mění i ceny - náš let s GT Air zdražil za 1 týden o 15%!

 
: Vlaková doprava po Indonésii :
Cestování vlakem je v Indonésii omezeno pouze na Jávu. Vlaky jezdí zpravidla jen jednou nebo dvakrát denně, ale zato celkem slušně pokrývají celý ostrov.

Vlaková doprava v Indonésii má pochopitelně svá specifika:

  1. Vlakové spoje mají svá jména - podobně jako například "Orient Expres". V Indonésii jsou to ale např. "Argo Lawu"
  2. Vlaky se dělí na 3 třídy:
  • Ekonomi  - nejlevnější, nejpomalejší a nejhorší
  • Bisnis - srovnatelné s nejhorším vlakem v ČR, ceny mírně vyšší než ekonomi
  • Eksekutif - rychlé lůžkové vlaky. Vysoké ceny, jen o málo nižší než letadlo.

Více informací můžete nalézt na mapě železniční dopravy

: Silniční doprava :

V Indonésii je na ulicích většinou velmi rušno. S výjimkou zapadlých vesniček, kde vede zpravidla pouze jediná hlavní silnice, jsou ulice doslova přecpané nejrůznějšími dopravními prostředky. Na světelných křižovatkách se obecně ujal zajímavý způsob řazení: každý, kdo zastavuje na červenou se snaží zastavit co nejblíže ke křižovatce. V praxi to pak vypadá tak, že v první řadě stojí až deset řidičů a zabírají tak celou šíři vozovky v obou směrech. Pochopitelně stejná situace se tou dobou odehrává i na opačném konci křižovatky. Jakmile padne zelená, všichni se rozjedou a naprosto nepochopitelně se vyhnou a plynule pokračují v cestě. Kolony téměř neexistují, přestože hustota provozu je rozhodně vyšší než v Čechách.

Jako turisté máte k dispozici celou řadu dopravních prostředků. Pokusím se zde přiblížit ty nejpoužívanější:

1. Becak

Jedná o jistou formy "rikšy", která spočívá v lavičce připevněné před řidítky jízdního kola. Pohon je pouze lidský. Některé města, jako například Yogyakarta na Jávě jsou jimi doslova přeplněna. Zejména v době našeho pobytu jich asi 99% bylo bez šance na zákazníka. Ceny byly tudíž velmi nízké. I bez smlouvání se ceny pohybovaly okolo 10 000 Rp za asi hodinovou jízdu. Cena většinou nezávisí ani na vzdálenosti ani na čase. Je-li částka dostatečným přínosem pro rodinu řidiče, je ochoten Vás vést téměř kamkoli. Navíc je běžné, že Váš řidič na Vás čeká celou dobu Vašeho pobytu před hotelem nebo kdekoli si řeknete.

2. Bemo

Zejména na Bali je nejrozšířenější formou hromadné dopravy jak pro turisty, tak pro místní. Jedná o minibus, který má danou trasu, ale rozjede až když je dostatečně obsazen. Pro cestování bemem byste měli mít neustále na paměti následující:

  • Jako turisté budete vždy platit za všechny. Místní, kteří už zaplatili, dostanou jízdné zpět.

  • Vždy smlouvejte. Na naší trase jsme za většinu úseků platili kolem 3 000 Rp za osobu, ale původní cena byla cca 20 000 Rp!

  • Nejdůležitější je zda místo, kam jedete je skutečně na trase bema, které Vám zastaví. Každý řidič Vám bude tvrdit, že ano a pokud zaplatíte, tak tam skutečně pojede. Otázkou je za kolik.

  • Přestože jízdní řád neexistuje, je doprava plynulejší než v Čechách. Bemo Vás většinou najde samo kdekoli na trase, nicméně je dobré znát přestupní uzly předem.

3. Autobus

V Indonésii existují rovněž klasické dálkové autobusy plně srovnatelné s těmi z Evropy. Jsou pohodlné, relativně spolehlivé, ale znatelně dražší než bemo.

4. Pronájem

Vyzkoušeli jsme motorku. Na Bali jezdí téměř výhradně stejný model: Suzuki 110ccm s poloautomatickou převodovkou. Na výlety s návratem do původního místa je to ideální způsob. Cena se pohybuje okolo 5 USD za den + benzin, který koupíte prakticky všude podél silnice. Pro řízení potřebujete mezinárodní ŘP, ale mimo větší města se obejdete i bez řidičáku úplně!

Aktualizace z roku 2005: Na ostrovech na východě je situace dost podobná. Ceny jsou většinou nižší (3-4 USD). Benzin letos velmi zdražuje - v červenci 2005 to bylo 3000 Rp. V Mataramu dejte velký pozor na polici, která se vám bude snažit naúčtovat cokoliv!

5. Cidomo

Velmi rozšířené na Lomboku a okolí. Jedná o poníkem nebo oslem tažený dvoukolový vozík se střechou, který velmi levný (cca 1000 Rp za cestu) a také velmi pomalý.

6. Ojek

Taxi-motorka velmi rozšířená od Lomboku k Floresu (a možná ještě dál). Také velmi levný prostředek (cca 1000 Rp za cestu), ale velmi nepraktický díky kapacitě jednoho sedadla pro jednoho pasažéra. Na Floresu se nám dokonce poštěstilo, že nám "taxikář" motorku půjčil a čekal na nás na silnici.

: Lodní doprava :

Na některých trasách se lodím nevyhnete, přestože se jedná o poměrně drahý a pomalý způsob cestování. Existují v zásadě tři druhy lodí:

1. Lodní společnost Pelni, která je jediným velkým dopravcem pokrývajícím prakticky celou Indonésii včetně některých sousedních států. Na jejich stránkách naleznete vše potřebné včetně jízdního řádu, který ovšem není 100% spolehlivý.

2. Lokální spoje existují prakticky všude, kde je to potřeba. Mezi jednotlivými ostrovy jezdí trajekty, bohužel ne vždy z měst, kde byste to čekali. Je tedy nutné se předem informovat.

3. Jukungy jsou původní plavidla indonéských rybářů. Zavezou kamkoli dojedou na nádrž svého motorku. Jsou často využívané na výlety za delfíny, blízké ostrůvky nebo na potápěčské výpravy.


Copyright 2004 (c) Martin Dlabač

: Nástroje :



Přidat k oblíbeným



: Doprava :
- Letecká
- Železniční
- Silniční
- Lodní

: Doporučujeme :

- Kenya 2004
- Sklípkani