: Menu :

14.4.2004 Žádost o vízum ke stažení

14.4.2004 Poslechněte si indonéskou výslovnost

6.4.2004 Jak plánovat cestu

6.4.2004 článek "civilizace v divočině"

22.3.2004 Návod: "Jak smlouvat"

10.3.2004 Měnový konvertor

9.3.2004 Možnost přidávat vlastní odkazy

8.3.2004 Doplněna mapa časových pásem

7.3.2004 Nový design stránek

8.3.2004 Doplněn přehled dopravy

1.2.2004 Doplněna interaktivní mapa trasy

: Navštivte sponzory :

: sobota 14.6, Cesta do Indonésie :

Tak jsme dnes 14.6.2003, den po naší svatbě, vyrazili na svatební cestu do Indonesie. Vyjeli jsme v 5:15 směrem k frankfurtskému letišti. Většinu cesty jsme prospali a sbírali síly na dobrodružství, které nás čekalo a které jsme si zatím ani nedokázali představit.
Je pravé poledne a my jsem už na letišti, obědváme a čekáme na své letadélko.
Díky počasí jsme odlétli o 45 minut později, ale let probíhá bez problémů a ve 12:10 přistáváme v Dubai. Cestou bylo až -55C, teď je asi +35C, ale nám je kosa pořád. Po 3 hodinách v letištní hale přestupujeme na Boeing 777 a míříme na Sri Lanku. Pořád jíme. Naše žaludky bohužel nemají moc pochopení pro hromadu pálivého kuřete, ještě že to pravidelně prokládáme lososem.

Colombo, Sri Lanka.
Je tu asi zrovna ráno a konečně se otepluje. skoro všichni vystupují a v letadle je jak po výbuchu. Na letadlo se vrhá četa uklízečů, jak mechanici na formuli 1. A záhy už letíme do Singapuru. Venku opět -49C, uvnitř se to ohřívá, nicméně Verča je pořád zachumlaná do 2 dek - no aby ne, je tu pouhých +25C. Jsme na Malajsií a mohutně klesáme. Vidíme nějakou řeku. Tak a jsme v Singapuru. Je tu trošku pošmourno, ale teplo. Ihned při výstupu nás kontroluje termovize, jestli nemáme teplotu. Nemáme! Nějak rychle tu stárneme. Je už skoro večer a doma není ani poledne. Čekání v letištní hale nám krátí známá reklama na Fidorku - nechápeme.
Letadlo ze Singapupu do Jakarty startuje v 18:30. Přistání v 18:45 stíháme jen díky neobvyklému časovému posunu - o hodinu ZPĚT! V Jakartě jde vše poměrně hladce: imigrační úředník nás vítá "Happy honeymooon". Než se Verča dočká našeho batohu, stihnu vytáhnout z bankomatu 600 000,-Rp.

Na taxi na nádraží Pasar Sennen padne 120 000,-Rp a na vlak do Yogyakarty dalších 2x 80 000,-Rp. Bylo to jen tak tak. Koupili jsme lístky, vodu a jen jsme nastoupili, vlak se rozjel. Z přepychového vybavení naší "bisnis" třídy zmíním např. sedadla a otevírací okno - nic víc tu ottiž není! Verča otráveně prohlašuje, že v "tomhle" jede naposled a rozhodně neusne, ale za 5 minut mi už chrupká na rameni. Díky tomu si naštěstí ani nevšimne švába, co přeběhl po okenní římse. Já chystám plán na zítra. Zhruba jednou za minutu nám někdo něco prodává - možná i proto, že tu jiní běloši nejsou.

Je právě 1:45 (už pondělí) a pořád jedeme. Ještě asi 4 hodiny. Chtělo se mi dost spát, ale nemůžu, neboť spí Martin.